Mikkis krämiga laxrisotto

Jag har aldrig ätit "riktig" risotto. Så jag vet inte riktigt om detta ens får lov att kallas risotto så det blev Mikkis krämiga laxrisotto. Hehe, väldigt god är den i alla fall!, och lika enkel att laga som att typ blanda en sallad :o)
Idag var det bara jag och mamma som var hemma och åt så vi gjorde bara hälften av det som står. Men jag dubblar det så receptet blir till fyra.



Mikkis krämiga laxrisotto 4 portioner
  • 2 dl råris
  • 1 fiskbuljongtärning
  • 2 laxfiléer
  • 100 g ricotta
  • Riven parmesanost
  • 1 dl vatten
  • 1 dl mjölk
  • Örtsal
  • 1 citron
  • Citronpeppar
  • Massa örter jag tog persilja
  • 100 g körsbärstomater
  • 40 g blandad sallad
     

1. Koka riset enligt förpackningen tillsammans med buljongtärning. 2. Blanda ner ricotta, parmesan, vatten och mjölk och låt puttra på svag värme. 3. Skär laxfilén i tärning 1 x 1 cm och stek de färdiga. 4. Rör ner laxen i riset, krydda, pressa citron och vänd ner sallad och tomater. Låt stå kvar på platten tills allt blivit varmt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback