Thai grön curry

Igår åt vi en riktigt god thailändsk kycklinggryta. Dock fuskade vi lite och köpte färdig grytbas, det finns. Ica har en, men vi köpte en annan. Hemma hade vi bara två kycklingfiléer annars skulle det varit tre kycklingfiléer och en paprika, men vi tog lite fler grönsaker istället så det funkade utmärkt. Jag har nämligen startat uppdrag gilla paprika! Det är inte så att jag inte gillar själva paprikan, jag gillar inte konsistensen på den rå, för i grytor gillar jag det. Och som fylld eller ugnsbakad.


Thai grön curry 4 portioner
  • 2 kycklingfiléer
  • 400ml gröncurry grytbas (med bambuskott)
  • 2 morötter
  • 2 gröna paprikor
  • 1 grön piri piri
  • 1 burk vattenkastanjer (225g)
  • 1 burk bambuskott (225g)
  • 7 salladslökar

  • 4 portioner råris
  • Solrosskott
     

1. Skär kycklingen i cm tjocka strimlor. Stek i panna. 2. Skala och skiva motötterna, strimla salladslökarna och paprikan. Finhacka piri piri, lägg i pannan och häll på grytbas. 3. Häll av bambuskott och vattenkastanjer och lägg i grytan, på med lock 5-10 min. Eller tills morötterna är mjuka. 4. Servera med råris och solrosskott.


M

Ser gott ut :)



Okej det är bra att du lyssnar på din kropp :)

Ingen fara alls, jag tar inte illa upp, jag vet att jag har ett stört förhållande till mat, så att säga ätstörd :P. Jag är 19 år och har väl hållt på med att konstra med maten i 2 år. I början var det nog mer överätningar men det senaste 1,5 året har det var mer svält bara. Jag hoppas att jag blir frisk snart, vill verkligen gå runt och ha ångest jämt och ständigt.



Bra att du haft en bra dag trots läxor :P det är aldrig kul.

Jag har inte gjort allt för mycket. Bakat bröd, pluggat lite med och suttit vid datorn och så.



Kramar!

2009-02-16 / 20:51:37
URL: http://mavie.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback