Wasabitonfisk

Detta åt vi i torsdags jag har bara vart lat och inte lagt upp det. Det blev riktigt gott med wasabi och tonfisk faktiskt. Sen gjorde jag en kesella röra till också för att mildra wasabismaken lite. Det funkade jättebra ihop :o)



Wasabitonfisk 4 portioner
  • 4 tonfisk filéer
  • Wasabipasta
  • Santamaria wasabi sesame

  • 250g kesella
  • 1 dl riven ost

  • 1 påse sallad
  • 100g körsbärsomater
  • 1 avocado
  • Vit balsamvinäger
     

1. Bre ett tunt lager wasabipasta på båda sidor tonfiskfiléerna. Krydda med wasabi sesame så att de blir som en panering. Stek ca. 3-4 minuter på varje sida beroende på tjocklek. 2. Skölj salladen, hacka avocadon och kvarta tomaterna. Blanda alltsammans och ringla över vinäger. 3. Blanda kesella med riven ost och servera med tonfisken och sallad.


carolina

tonfisk är så himla gott, smakar så mycket. nästan som kött om man grillar det tycker jag =)

2009-02-08 / 18:58:02
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Hannah

SV; Okej, vad jobbigt :/ Jag har själv varit rätt fokuserad på vikt jag med, gick ner i vikt osv. Men det är påväg åt rätt håll nu faktiskt, hoppas att det är så för dig med :)

2009-02-11 / 16:50:55
STYLEMIND

Vilken inspiration jag får!1

mums! är du kock, eller jobbar med mat?



Kram jenny

2009-02-11 / 20:04:46
URL: http://stylemind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback