Toscarutor

Istället för att göra helt vanliga kärleksmums bestämde jag mig för att göra dessa små underbaringar.
Det är som kärleksmums fast med kokostosca ovanpå istället för glasyr och sen kokos.
Mums vad gott det är! Jag varnar er, det räcker inte med en bit.

1 långpanna

  • 5 ägg
  • 4 dl socker
  • ½ dl ljust muscvadosocker
  • 4 ½ dl vetemjöl
  • 3 tsk bakpulver
  • 1 nypa salt
  • 6 msk kakao
  • 2 dl vatten
  • 300 g smör
  • 4 dubbel daim á. 56 g

  • 100 g smör
  • 2 dl ljus sirap
  • 3 dl matlagningsgrädde
  • 8 dl kokosflingor
  • 4 dl socker
     

Gör såhär

1. Sätt ugnen på 200º. Vispa ägg och socker pösigt.
2. Blanda de torra ingrdienserna och vänd ner dem i äggsmeten. Smäla smöret och häll enr det tillsammans med vatten. Klä en långpanna med bakplåtspapper.
3. Häll i smeten i långpannan, hacka daimen grovt och strö över. Grädda kakan i mitten av ugnen 10-15 minuter.
4. Rör ihop smör, sirap, grädde, kokos och socker och låt dem koka samman i 5-10 minuter.
5. Bred kokosblandningen över kakan och grädda ytterligare 15-20 minuter i mitten av ugnen. Te ut kakan och låt den svalna innan du skär den i fyrkanter.


Malin

Jag är kär i toscarutor.

2009-05-30 / 12:40:47
URL: http://getiton.blogg.se/
Jessica

Jisses, vad goda dom låter, förstår att det inte räcker med en =)

2009-05-31 / 21:56:11
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
marcus

Såna där gjorde min mamma för ett tag sen, man blir beroende... sjukt goda!

2009-06-17 / 02:19:13
Mikkis

Haha marcus vad söt du är.

Ja men blir verkligen helt beroende. Det blir som ett sug. De ropar efter en :p

2009-06-17 / 12:22:36
URL: http://mikkilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback