matvetesallad med feta & rödbetor

Efter stan idag var det detta jag var sugen på, och det blev riktigt gott. Inspirationen fick jag härifrån fast lade till ruccola för vi hade det hemma och jag kände att det skulle passa bra ihop med rödbetorna och fetaosten. Angående falafeln brukar jag inte vara så mycket för halvfabfrikat egentligen, frysmat är inte riktigt my-thing om vi inte snackar qourn filéer så. Men dessa falafel"bullarna" var helt okej faktiskt! Riktigt goda, och så är dem ju ekologiska också, det är ju alltid ett plus ;) - Nutanas ekologiska falafel





 Matvetesallad med feta & rödbetor 4 portioner
  • 4 portioner matvete
  • 12 inlagda rödbetor
  • 150g fetaost
  • 1 liten påse ruccola
  • balsamvinäger

     1. Koka matveten enligt anvisningarna på paketet. 2. Tärna osten och dela betorna. 3. Skölj ruccolan och blanda med betorna och osten. 4. Blanda ner matvete och ringla balsamvinäger över.

Mikaela

visst är de gott med falafel :) jag länkar till din blogg på min nu också :)

2009-01-27 / 17:31:35
URL: http://mymica.blogg.se/iheartgreen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback