Oslagbar kombo

Vi vet det alla, hallon och choklad tillsammans slår aldrig fel. Det blir alltid lika himmelskt ju. Här är i alla fall ett sjukt gott recept på muffins med just dessa två vänner, underbart goda är dem kan jag lova. Det tyckte även min lillebror kompisar som var här i förrgår och hjälpte oss äta upp dem.


  
  12 st Hallon & Choklad muffins
  • 100g smör
  • 2 dl mjölk
  • 2 ägg
  • 1 dl strösocker
  • ½ dl råsocker
  • 1 krm vaniljpulver
  • 1 tsk vaniljsocker
  • 4 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 1 nypa salt
  • 2 msk kakao
  • 100g 70% choklad
  • 2-3 nävar hallon

Gör såhär

1.
Sätt ugnen på 200º. Smält smöret och häll ner mjölken.
2. Vispa ägg, socker, vaniljsocker och vaniljpulver vitt och pösigt. Blanda med mjölk/smör blandningen.
3. Hacka chokladen. Blanda vetemjöl, salt, bakpulver, kakao och choklad och vänd ner det i smeten.
4. Placera muffinsformar på en muffinsplåt och fyll dem till 2/3 med muffinssmet.
5. Tryck ner ett par hallon i varje muffin och grädda ca. 15 minuter i ugnen.


carolina

men åh vad du gör mig sugen! tänke göra hallongrottor någon dag och stod och funderade på om man kanske ska ha lite hackad choklad i smeten? borde ju bli supergott!

2009-03-17 / 14:18:25
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Kalasgott

Sv: Det spelar faktiskt inte så stor roll, fast om du vill kunna spritsa moussen snyggt så att den inte "sjunker ned" så föreslår jag att du låter den stå kallt i minst 1 timma innan du sätter igång och spritsar! :-)

2009-03-17 / 21:56:28
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Sandra drömkaka

Gud vad goda de såg ut!

Jag älskar att baka cupcakes & muffins, måste testa din variant nån gång!

Mums : )

2009-03-24 / 18:19:32
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback