Canneloni fyllda med spenat och ricotta

Mums på dagens middag alltså. Hehe jag tar mig lite tid och uppdaterar idg. Får vi se hur mycket av helgens recept jag minns då bara :o)
Dessa var verkligen jättegoda! Jag hade aldrig smakat på ricotta innan och jag kan säga att jag inte blev besviken, har sparat lite till ett recept i helgen :p


Canneloni fyllda med spenat och ricotta 4 portioner
  • 10 pastarör
  • 250 g frusen spenat
  • 200 g ricotta
  • 1 tsk fisksås
  • 1 msk balsamvinäger
  • 2 tsk koncentrerad citronsaft
  • Peppar
  • Örtsalt
  • Riven parmesanost
     

1. Sätt ugnen på 200º 2. Koka pastarören 4 minuter lägg dem sedan i kallt vatten. 3. Lägg spenaten och ricottan i en kastrull och rör om tills spenaten är tinad. Blanda ner fisksås, balsamvinäger, citronsaft och kryddor. 4. Fyll pasta rören med spenatröran men lämna kvar lite. 5. Lägg rören i en ugnssäker form, bre över det sista av spenatröran och strö över riven ost. Grädda i ugnen 20 minuter.


Kalasgott

Du är så duktig!!! Ser så himla gott ut!

2009-03-04 / 23:58:06
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback