Pasta med pesto

Tar och lägegr upp gårdagens mat innan jag börjar med dagens. Detta var verkligen jättegott! Hade aldrig smakat på pasta med pesto innan (ville ha det för det låter roligt) och det var underbart! Vet dock inte om den "vanliga" smakar såhär, denna var en smalare variant (om man ska tro lagalätt). Inspirationen kommer från min favorit tidning (som vi förövrigt har beställt en prenumeration på) LagaLätt. Gjorde dock några små ändringar utifrån grundreceptet och ökade mängden spenat till det dubbla.

Pasta med pesto 4 portioner
  • 280 g pasta
  • 1 kruka basilika
  • 80 g frystspenat
  • 8 paranötter
  • 3 msk riven parmesanost
  • 1 dl vatten
  • 1 tsk salt
  • 1 Vitlöksklyfta
  • 2 krm svartpeppar

1. Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen. 2. Skala och grovhacka vitlöken. Grovhacka nötterna, spara lite till servering. Plocka bladen från basilikan och tina spenaten. 3. Mixa nötter, vitlök, basilika, spenat, ost och vatten. Salta och peppra. 4. Blanda peston emd pastan. Strössla över lite hackade nötter.


carolina

det är ju pinjenötter i vanlig pesto tror jag! pesto är verkligen såå gott :) speciellt med pasta också! ps. jag la upp min lista över mat som ger lite ångest på bloggen nu ;)

2009-02-19 / 20:50:13
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Jennie/Kalasgott

Det numret av den tidningen har jag också hemma! :-) Blev såååå sugen på den pestopastan bara jag så den på omslaget! Din ser lika god ut den! :-) MUMS!

2009-02-22 / 19:10:27
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback