Kyckling burgare

Dessa burgarna är riktigt goda verkligen!
De får en härlig och god smak av soltorkadtomat.

4 portiner

  • 400 g kycklingfärs
  • 1 gul lök
  • 1 ägg
  • ½ dl ströbröd
  • 4 msk soltorkadtomat-sås FelixEller någon anna god dressing
  • Persilja
  • Salt & peppar

  • 4 hamburgerbröd
  • Tomat
  • Lök
  • Dressing
  • Gurka
     

Gör såhär

1. Blanda färsen med finhackad lök, ägg, ströbröd, soltorkadtomat-sås/dressing, persilja och kryddor.
2. Forma till fyra biffar och stek/grilla tills de är genom grillade/stekta.
3. Servera med bröd och eventuella tillbehör


Annika

Hej Mikaela! Jag upptäckte alldeles nyss, av en slump, att jag inte svarat på din kommentar till min vaniljglass med dulche de leche och karamelliserade macadamianötter...

Känns lite otrevligt, minst sagt. Trots att det är en månad sedan, sp vill jag bara skriva att det självklart är helt okej att fritt låna och omarbeta alla mina (glass)recept. Det är bara roligt, och en komplimang.

Alla borde skaffa glassmaskin, för övrigt ;). Ha en trevlig kväll!

2009-06-03 / 19:56:37
URL: http://www.smaskens.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback